سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله سلامتی

نظر

جواب این سوال، هم مثبت است و هم منفی. اگر فکر می‌کنید بدون داشتن رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن می‌توانید از شر چربی شکم و پهلو خلاص شوید، پاسخ منفی است. اما اگر دمنوش‌ها را همراه با رژیم و ورزش استفاه کنید، می‌توانید تاثیر دمنوش برای لاغری شکم و پهلو را ببینید. در واقع دمنوش‌ها فقط می‌توانند به روند لاغری شما کمک کنند.

5 دمنوش لاغری شکم و پهلو

در ادامه 5 دمنوش برای لاغری شکم و پهلو را معرفی می‌کنیم که می‌توانید از آن‌ها برای کاهش وزن کمک بگیرید.

1. چای نعناع فلفلی

وقتی صحبت از دمنوش برای لاغری و شکم و پهلو می‌کنیم، چای نعناع فلفلی یکی از بهترین‌ گزینه‌ها است. این دمنوش به کاهش وزن، کاهش سوزش سر دل، بهبود رنگ پوست، بهبود خواب و افزایش احساس سیری کمک می‌کند.

علاوه بر این، چای نعناع تقریباً هیچ عارضه‌ای ندارد، بنابراین می‌توانید هر زمان که بخواهید آن را بنوشید. چای نعناع فلفلی یک دمنوش چربی سوز قوی شکم و پهلو است.

2. چای لیمو و دارچین

لیمو سرشار از ویتامین C، فیبر پکتین و آنتی‌اکسیدان است که همه‌ی این عوامل باعث بهبود ایمنی، سرکوب اشتها و کاهش چربی شکم می‌شوند. چای لیمو و دارچین یکی از موثرترین نوشیدنی‌ها برای کاهش وزن است. آب لیمو حاوی کالری بسیار کمی است.

این ویژگی به نوبه‌ی خود به کاهش وزن کمک می‌کند. دارچین حاوی یک ترکیب معدنی به‌نام کروم است که به کنترل اشتها کمک می‌کند. این ادویه‌ی معجزه‌گر حاوی مقدار زیادی فیبر، ویتامین و مواد معدنی ضروری است که همگی به کاهش وزن کمک می‌کنند.

سایرمقالات... غذای رژیمی با کدو

3. چای سفید

چای سفید در میان انواع دیگر چای متمایز است؛ چون فرآوری کمتری دارد و زمانی که گیاه چای هنوز جوان است برداشت می‌شود. این چای طعمی متمایز با سایر انواع چای دارد. طعم آن لطیف،کمی شیرین است.

فواید چای سفید به‌خوبی مورد بررسی قرار گرفته است و در برخی از مطالعات آزمایشگاهی اثراتی مثل بهبود سلامت دهان تا کشتن سلول‌های سرطانی نشان داده است. اگرچه تحقیقات بیشتری برای اثبات فواید این چای مورد نیاز است.

4. چای اولانگ

به گفته healthline، چای اولانگ یکی دیگر از دمنوش‌های مفید برای لاغری شکم و پهلو است. این چای به عنوان یکی از چای‌های سنتی چین شناخته می‌شود که تا حدی اکسید شده است.

چای اولانگ از نظر اکسیداسیون و رنگ، بین چای سبز و چای سیاه قرار می‌گیرد و رایحه میوه‌ای، معطر و طعمی منحصر‌به‌فرد دارد. طعم و عطر چای اولانگ بسته به سطح اکسیداسیون می‌تواند متفاوت باشد.

بعضی از مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدن چای اولانگ دو بار در روز به مدت 2 هفته باعث افزایش 20 درصدی چربی‌سوزی می‌شود. البته مطالعات بیشتری در مورد اثرات چای اولانگ مورد نیاز است اما یافته‌های فعلی نشان می‌دهد که اولانگ می‌تواند به طور بالقوه برای کاهش وزن مفید باشد.

سایرمقالات... رژیم شیر

5. چای سیاه

چای سیاه نسبت به انواع دیگر مانند چای سبز، سفید یا اولانگ بیشتر اکسید شده است. اکسیداسیون یک واکنش شیمیایی است و زمانی اتفاق می‌افتد که برگ‌های چای در معرض هوا قرار می‌گیرند و در نتیجه قهوه‌ای می‌شوند که باعث رنگ تیره‌ی مشخصه‌ی چای سیاه می‌شود.

چندین مطالعه نشان داده است که چای سیاه می‌تواند در کنترل وزن موثر باشد.

سایرمقالات... کالری میوه های مختلف