سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله سلامتی

نظر

 

برای سفر به استانبول راه های زیادی وجود دارد؛ از آنجایی که کشور ترکیه در همسایگی ایران است، می‌توان هم به صورت زمینی (اتوبوس، قطار و خودروی شخصی) و هم به صورت هوایی به استانبول سفر کرد. در مورد سفر زمینی کمی بعد به طور مفصل توضیح می دهیم. اما اینجا به همین نکته بسنده می کنیم که با توجه به فاصله طولانی که منجر به خستگی زیاد می شود پیشنهاد ما سفر هوایی به استانبول است. تعداد پروازهای ایرانی و خارجی به مقصد استانبول بسیار بالا است و شما با صرف حداقل هزینه سفر به استانبول سفر کنید.

اگر قصد دارید به صورت هوایی به استانبول ترکیه سفر کنید، باید توجه داشته باشید که پروازهای بین المللی در دو فرودگاه صبیحه گوکچن و فرودگاه جدید استانبول فرود می‌آیند. بین این دو فرودگاه، فرودگاه جدید استانبول به مرکز شهر نزدیک تر است و بیشتر پروازها از ایران به مقصد فرودگاه جدید استانبول انجام می شود. در هنگام رزرو بلیط استانبول به این نکته توجه داشته باشید که کد فرودگاه جدید استانبول "IST" و کد فرودگاه صبیحه گوکچن "SAW" است.

از فرودگاه جدید استانبول به میدان تکسیم و محله سلطان احمد تاکسی وجود دارد و شما می توانید با گرفتن تاکسی خود را به این مناطق (که بیشتر هتل ها و جاهای دیدنی در نزدیکی آنها قرار دارند) برسانید؛ ولی پیشنهاد ما به شما استفاده از مترو استانبول است. فرودگاه استانبول یک ایستگاه مترو دارد که به راحتی از طریق آن می توانید خود را به میدان تکسیم یا سلطان احمد برسانید. در حال حاضر هزینه بلیط تک سفره 15 لیر ترکیه است. گزینه موجود و راحت دیگر هم استفاده از HAVABUS یا همان اتوبوس های مخصوص فرودگاه است که هم از فرودگاه جدید استانبول و هم از فرودگاه صبیحه گوکچن به تکسیم می‌روند. هزینه بلیط هواباس از فرودگاه تا تکسیم حدود 38 لیر و تا محله کادیکوی 28 لیر است.

نکات مهم سفر به استانبول ترکیه

  • بهتر است برای حمل و نقل و برخی موارد دیگر کمی لیر به صورت نقدی مانند 5، 10 و 20 لیری همراه خود داشته باشید.
  • اگر می‌خواهید در سفر خود از وسایل حمل و نقل عمومی نظیر اتوبوس، مترو یا کشتی استفاده کنید، خرید «استانبول کارت» را فراموش نکنید.
  • هتل‌های زیادی در استانبول وجود دارد اگر تاکسی می‌گیرید، بهتر است نقشه یا آدرس کامل هتل و شماره تلفن هتل خود را به راننده نشان دهید.
  • چند اپلیکیشن کاربردی در سفر به ترکیه وجود دارد که بهتر است از قبل آنها را روی تلفن همراه خود نصب کنید.
  • اگر اهل خرید هستید، زمان سفر خود را همزمان با فستیوال‌ها و حراج‌ها انتخاب کنید.
  • شرایط آب و هوایی را پیش از خرید تور ترکیه در نظر بگیرید.
  • صبحانه، تنها وعده رایگان در هتل‌های استانبول است و برای سایر وعده‌ها باید هزینه کنید.
  • در انتخاب مراکز خرید دقت کنید.
  • به جای ریال، دلار به همراه داشته باشید؛ چون در تبدیل دلار به لیر، نفع بیشتری می‌برید. 

منبع: مجله توریستی نیک روز