سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله سلامتی

نظر

 

شما می‌توانید با درنظرگرفتن بودجه خود، برای سفر به استانبول از وسایل نقلیه مختلفی استفاده کنید که در ادامه هزینه بلیط هرکدام از این موارد شرح داده شده است:

هزینه بلیط هواپیما به استانبول

هواپیما اولین و راحت‌ترین گزینه برای سفر به استانبول است. اگر ساکن شهری غیر از تهران هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم برای کاهش هزینه‌های خود ابتدا خود را به تهران یا تبریز برسانید و برای سفر خود، بلیط هوایی مستقیم به استانبول را از یکی از این دو شهر تهیه کنید. بهتر است بدانید که معمولا هزینه بلیط‌ چارتری کمتر از بلیط سیستمی است.

بهترین پیشنهاد این است که برای سفر به استانبول اول به تبریز بروید و از آنجا بلیط تهیه کنید؛ چراکه هزینه بلیط هواپیما استانبول از تبریز ارزان‌تر از سایر شهرهای ایران است.

هزینه بلیط قطار به استانبول

هزینه سفر به استانبول با قطار کمتر است، اما طبیعتا زمان‌بر خواهد بود و برای انتخاب زمان سفر خود گزینه‌های محدودی خواهید داشت. برای سفر با قطار باید بلیط قطار تهران به آنکارا را تهیه کنید و پس از رسیدن به آنکارا، سوار قطار سریع‌السیر یا معمولی آنکارا به استانبول شوید که هزینه آن در بازه 75 تا 90 لیر قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است که فعالیت خطوط قطار تهران به وان و تهران به آنکارا از زمان شیوع ویروس کرونا متوقف شده است و این گزینه برای سفر به استانبول روی میز نیست.

هزینه سفر به دیدنی‌ترین شهر ترکیه با وسیله نقلیه شخصی

هزینه سفر ترکیه و استانبول با ماشین شخصی در نگاه اول کم‌ به نظر می‌رسد، اما اگر کمی با دقت به جزییات سفر نگاه کنید، متوجه هزینه‌های ریزودرشت این روش خواهید شد. سفر با ماشین شخصی از طریق مرز بازرگان امکان‌پذیر است اما هزینه گزاف بنزین در ایران و پس از مرز ترکیه (هر لیتر بین 7 تا 8 لیر) نیز بسیار زیاد خواهد شد. علاوه‌ بر هزینه بنزین، عوارض‌های متعدد پس از مرز ترکیه و نیاز به گواهینامه و پلاک ماشین بین‌المللی هم باید حتما در نظر داشته باشید.

منبع: مجله نیک روز