سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله سلامتی

نظر

به طور کلی برخی از عوامل موثر بر هزینه‌ ارتودنسی دندان را در زیر برای شما شرح می دهیم:

تخصص دندانپزشک

تخصص و میزان مهارت دندانپزشک یکی از موارد مهمی است که هزینه ارتودنسی دندان را تحت تاثیر قرار می دهد. نکته ی بسیار حائز اهمیتی که در این قسمت وجود دارد، این است که درمان ارتودنسی خود را حتما باید به دست یک متخصص قابل اعتماد بسپارید، زیرا در غیر این صورت ممکن است دچار عوارضی در حین و یا بعد از درمان ارتودنسی شوید.

سن بیمار

با وجود اینکه ارتودنسی دندان در همه ی سنین انجام می شود و تاثیرات درمانی و زیبایی خود را خواهد گذاشت، اما باید این نکته را در نظر بگیرید که اگر ارتودنسی در سنین پایین انجام شود، نتیجه درمان سریع تر به دست خواهد آمد و همچنین درمان راحت تر انجام می شود، اما در ارتودنسی بزرگسالان به دلیل کامل بودن رشد فک، درمان کمی سخت تر و تا حدودی طولانی تر انجام می گیرد.

نوع روش درمانی

ارتودنسی دارای انواع و روش های متفاوتی می باشد که ارتودنتیست با معاینات و بررسی های لازم، بهترین نوع و روش درمانی را برای بیمار انجام می دهد. در طبقه بندی انواع روش های ارتودنسی، ارتودنسی ثابت دارای هزینه بالاتری نسبت به ارتودنسی متحرک می باشد. همچنین در بین انواع ارتودنسی ثابت، ارتودنسی لینگوال به دلیل اینکه به مهارت بیشتری نیاز داشته و ارتودنسی دیمون به دلیل داشتن سیستم پیچیده، هزینه بیشتری را به خود اختصاص داده اند.

مدت زمان درمان

اگر میزان ناهنجاری و مشکلات دهان و دندان بیشتر باشد، به زمان بیشتری برای درمان ارتودنسی نیاز خواهد داشت که تا حدودی سبب افزایش هزینه درمان خواهد شد.

هزینه های جانبی

گاهی اوقات در کنار درمان ارتودنسی، لازم است تا درمان های دیگری انجام گیرد که ارتودنتیست این موارد را بررسی کرده و تمام شرایط آن از جمله هزینه های جانبی را برایتان شرح خواهد داد.

بیماری های دهان و دندان

در صورتی که بیماری های دهان و دندان وجود داشته باشد، قبل از شروع درمان ارتودنسی باید به اصلاح این بیماری ها پرداخته شود و اگرچه نمیتوان هزینه این درمانها را مستقیما جزو قیمت ارتودنسی دندان به حساب آورد اما طبیعتا این مورد هم هزینه هایی را برای بیمار در بر خواهد داشت.