سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله سلامتی

نظر

 

یکی از بهترین نقاطی که برای شب گردی در سفر سه روزه به استانبول می توانید به سراغش بروید، خیابان استقلال است. این خیابان کافه ها، رستوران ها و فروشگاه های بسیاری دارد و زندگی شبانه جذابی را در این منطقه خواهید دید.

·         در سفر به استانبول فرصت نامحدودی برای خوشمزه گردی دارید. انواعی از غذاهای خیابانی ارزان تا کباب های متنوع ترکی و البته طیفی از دسرها و شیرینی های خوشمزه را نباید از قلم انداخت.

·         برای شبگردی در استانبول تنها روی نقاط معروف شهر حساب و از تنهایی قدم زدن در نقاط غیر گردشگرپذیر خودداری کنید.

·         تورهای کشتی سواری در بسفر چند نوع دارند و می توانید آن ها را با هزینه مناسبی خریداری کنید. اغلب در بدو ورود به استانبول پیشنهادهای گران و متنوعی درباره این تورها به شما می دهند، توصیه ما آن است که خودتان به اسکله بروید و برای خرید این تورها عجله نکنید. خواهید دید که با هزینه بسیار مناسب تری می توانید تورهای کشتی سواری را تهیه کنید.

·         استانبول از دو بخش اروپایی و آسیایی تشکیل شده که فرهنگ هر بخش نیز متناسب با اسامی اش است. یعنی در بخش آسیایی ساکنان مسلمان و معتقد بیشتری را خواهید دید و توصیه می کنیم متناسب با فرهنگ آن ها لباس بپوشید.

·         از جمله سوغات معروف ترکیه می توان به لوسترهای رنگی، پوشاک، قهوه ترک، سنگ چشم نظر، انواع فرش و قالیچه و گلیم و ... اشاره کرد.

·         تورهای بسفر در ساعات مختلفی اجرا می شوند و شما می توانید بنا به سلیقه خود آن ها را در روز و یا شب هنگام بخرید. البته یک گزینه خاص خرید این تورها در عصر و برای تماشای غروب است.

·         در خیابان استقلال، سواری بر تراموای نوستالوژیک استانبول را از قلم نیندازید.

منبع: مجله گردشگری nikroz