سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله سلامتی

نظر

دندانپزشکی زیبایی را می‌توان یکی از مهم‌ترین و البته کارآمد‌ترین شیوه‌های دندانپزشکی دانست که بسیاری از مردم با آن آشنایی ندارند.

(Cosmetic Dentistry) یا دندانپزشکی زیبایی در واقع اصطلاحی است که به مجموعه‌ای از اقدامات دندانپزشکی گفته می‌شود؛ خدمات این دسته عموماً جنبه درمانی ندارند و بیشتر برای افزایش زیبایی و مرتب نمودن شکل ظاهری دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

البته ناگفته نماند که بخش زیادی از این اقدامات نه تنها موجب زیبایی دندان‌ها می‌شود بلکه مشکلات موجود در دندان‌ها را هم از بین می‌برند و موجب استحکام و افزایش مقاومت آن‌ها می‌شوند.

عموماً خدمات و اقدامات این حوزه غیر ضروری و غیر اجباری بوده اما انجام برخی از آن‌ها در اولویت افراد است.

دندانپزشکی زیبایی گستره و وسعت بسیار زیادی دارد و اقدامات مختلفی را شامل می‌شود. هدف دندانپزشکی زیبایی؛ اصلاح طرح لبخند، زیباسازی، ترمیم و افزایش استحکام دندانهاست.

سایرمقالات... هزینه کامپوزیت دندان

افزایش مقاومت، رفع مشکلات یا ترمیم دندان‌ها و… از دیگر مزایایی است که بیشتر اقدامات حوزه دندانپزشکی زیبایی با خود دارند. همین موضوع سبب شده تا تقاضای بسیار زیادی برای این اقدامات ایجاد شود.

سایرمقالات... عوامل موثر بر هزینه عصب کشی دندان

شاخه های دندانپزشکی زیبایی

به طور کلی زمانی که صحبت از دندانپزشکی زیبایی به میان می‌آید میتوان گفت که دو تخصص دندانپزشکی به طور مستقیم با زیبایی دندان ارتباط دارند که عبارتند از :

·         پروتز های دندانی

·         ارتودنسی اینویزیلاین

با این وجود گزینه‌های مختلفی در دندانپزشکی زیبایی وجود دارد که ممکن است شامل موارد زیر شوند:

الف) افزودن یک ماده دندانپزشکی استاندارد: به دندان های طبیعی و یا لثه برای مثال استفاده از روکش‌های چینی مانند لمینت ها یا تاج های دندان و همچنین پیوند لثه

ب) از بین بردن ساختار دندان یا لثه: مانند میانی دندان و لثه

ج) نه افزودن و نه از بین بردن ساختار دندان: مواد دندانی و یا لثه مانند سفید کردن دندان، سفید کردن دندان به کمک لیزر یا تغییر دادن ظاهر و رنگ لثه

د) صاف کردن دندان: ایجاد شکل یک دست برای آن ها و بهبود ظاهر صورت مانند ارتودنسی

ه) استفاده از روکش‌های دندانی: لیمیت، کامپوزیت و یا ایمپلنت

و) جرم گیری دندان: سفید کردن یا بلیچینگ یا جرم گیری با بروساژ و ابزار

منبع: https://www.orthodoctor.ir/