سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله سلامتی

نظر

بسیاری از مردم با تصور اینکه بینی هایشان بی‌نهایت بزرگ یا خیلی کوچک و کج یا ناهموار است، از ظاهر بینی خود ابزار نارضایتی می‌کنند. اما آنها از این مسئله که بدشکل‌های بینی را می توان به سادگی و به سرعت و بدون انجام جراحی‌های طاقت فرسا و در بازه زمانی کوتاهی با فیلرها درمان کنند، بی اطلاعند.

یکی از تصورات بسیار متداول که کاملاً نادرست می‌باشد بزرگ نشان دادن صورت و بینی به کمک فیلرها است. گاهی فیلرها می توانند نتیجه کاملاً عکس داشته باشند. با تزریق فیلر به بینی می‌توان برای بهبود ظاهری بینی فرم بینی را تغییر داد.

فیلرهای بینی با وجود نقش موثر در احیای نواقص ظاهری بینی، کجی و ناهمواری و تغییر پل بینی در صورت تزریق اشتباه عوارضی را برای بیماران پدید آورند.

سایر مقالات ... تزریق بوتاکس

جدی ترین عارضه مرتبط با فیلرهای پوستی، احتمال تزریق سهوی فیلر به داخل ورید است. با این حال برخی از عمده عوارض فیلر بینی به قرار ذیل خواهد بود.

احتمال بروز تورم، کبودی، قرمزی، درد در ناحیه مورد استفاده، حساسیت و خارش، ایجاد ضایعات پوستی از عوارض فیلر بینی خواهد بود.

بروز عوارض فیلر بینی شدید آنقدرها متداول نیست. با این حال خطرات بالقوه بسته به فیلر مورد استفاده و ماندگاری فیلر بینی متفاوت بوده و شامل بروز برخی عوارض فیلر بینی مانند عدم تقارن در بینی، کبودی و خونریزی از محل تزریق، آسیبدیدگی پوست بینی و در نتیجه احتمال ایجاد زخم و اسکار، ایجاد عفونت و توده در محل تزریق، حس کردن فیلر زیر سطح پوست با دست، نکروز یا مرگ پوست (در اثر اختلال در جریان خون) و غیره خواهد بود.

در موارد بسیار نادر، خطر تزریق تصادفی فیلر به جای زیر پوست به داخل وریدهای خونی وجود دارد. بروز این خطر قادر به انسداد جریان خون است. بسته به محل انسداد اتفاقی که پس از بسته شدن رگ خونی می‌افتد، متفاوت است. در صورت آسیب دیدگی پوست، احتمالاً پوست زخمی یا آسیب دیده شود.

به عنوان یکی از عوارض فیلر بینی، آسیب دیدگی رگ قادر به ایجاد اختلال در فرآیند خون رسانی به پوست اطراف بینی می تواند منجر به مرگ پوست در ناحیه بینی شود.

در موارد حادتر فیلر می‌تواند با ورد به رگ خونی تغذیه کننده یکی از چشم‌ها و ایجاد انسداد در آن منجر به کوری و تاری دید شود.

سایرمقالات... عوارض بوتاکس

از دیگر عوارض فیلر بینی احتمال جابجایی فیلر تزریق شده به زیرچشم و یا نواحی دیگر بینی ظاهری برجسته ایجاد می‌کند.

احتمال بروز عوارض فیلر بینی همچون فیلر چانه چقدر است؟

در مطالعه‌ای که در سال 2019 روی 150 نفر از افرادی که فیلر انجام دادند، تنها 2 درصد از آنها دچار عوارض فیلر بینی بودند. چنانچه هر یک از موارد ذیل از جمله تب بالا، تاری در دید، کهیر یا واکنش‌های آلرژیک دیگر را تجربه کردید باید در اسرع وقت به یک دکتر فیلر بینی و یا اورژانس مراجعه نمایید.