سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله سلامتی

نظر

بعد از کامپوزیت دندان، به دو دسته مراقبت نیاز است که یکی از آن ها مراقبت های بعد کامپوزیت دندان در کوتاه مدت می باشد. در صورتی که مراقبت های اولیه به خوبی انجام شود، شکل و ظاهر کامپوزیت بهتر حفظ می شود و زمان بیشتری ماندگاری پیدا خواهد کرد. و از لق شدن کامپوزیت دندان جلوگیری می شود.

·         انتخاب نوع ونیر: یکی از این مراقبت ها، مربوط به ونیر است. در حقیقت ونیر به نوعی از روکش گفته می شود که بر روی دندان هایی که نیاز به کامپوزیت دارند، قرار می گیرند تا شکل دندان ها را عوض کند. پس در مرحله اول، نوع ونیر انتخاب شده به مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان در دوره کوتاه مدت کمک زیادی می کند.

·         نحوه جایگذاری ونیر: اما دندانپزشک ونیر را در برخی از نواحی باید به کار ببرد که برای خوردن و یا گاز گرفتن غذا از دندان ها کمتر استفاده می شود.

·         استفاده از بی حسی: یکی دیگر از مراقبت های اولیه بعد از کامپوزیت دندان مربوط به بی حسی می شود. حتماً شما هم اطلاع دارید که کامپوزیت دندان بیمار با بی حسی باید انجام شود و تا قبل از آن که قسمت بی حسی به طور کامل از بین برود، بیمار وظیفه دارد تا احتیاط های لازم مانند جویدن و یا گاز گرفتن غذا را انجام دهد تا کامپوزیت دندان وی دچار مشکل نشود.

·         خشک کردن کامل دهان بیمار: از مراقبت های بعد از آن در زمان کوتاه مدت به متد و اجرای صحیح کامپوزیت باید اشاره کرد. در مرحله اول دندان بیمار باید کاملاً خشک شود و به هیچ عنوان ذرات آب دهان بر روی دندان باقی نماند که توسط دندانپزشک و با ابزارهای مخصوص انجام می شود.

سایرمقالات ... روش های دندانپزشکی ترمیمی

·         انجام معاینه های اولیه: سپس قرار دادن کامپوزیت شروع و طی مراحلی انجام می شود. اما با اتمام کار، یکی دیگر از مراقبت های اولیه بعد از کامپوزیت دندان نیز وجود دارد که مربوط به معاینه‌ های اولیه می شود تا در صورت بروز مشکل و یا شکل نامناسب، بررسی های لازم انجام و اصلاحات صورت گیرد.

·         عدم دندان قروچه کردن: در صورتی که بیمار دندان های خود را کامپوزیت کرده باشد، به هیچ عنوان در مراقبت های کوتاه مدت، نباید دندان ها را روی هم فشار دهد و یا دندان قروچه کند.

·         عدم استفاده از مسواک و نخ دندان تا 24 ساعت

·         عدم مصرف نوشیدنی های گرم و سرد

·         عدم استفاده از سفید کننده دندان

·         عدم نوشیدن الکل

·         عدم مصرف غذاهای گوشتی سفت

منبع: مجله ژاله ایمپلنت